Récapitulatif de règles-maisons pour le JDR Scion.
 
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 Domaine : Givre (X)

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Alex
Captain Nerf
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Messages : 49
Date d'inscription : 06/12/2015

MessageSujet: Domaine : Givre (X)   Dim 6 Déc - 16:43


NIVEAU 1 : IMMUNITÉ AU GIVRE
Groupement : Aucun
Le Scion ne subira jamais de pénalités ou de blessures liées au froid et au gel. Ses possessions ne sont pas protégées, à l'exception de ses Reliques. De même, le Scion ne perdra jamais l'équilibre sur la glace (sauf si une tierce substance intervient, comme de l'huile).
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NIVEAU 2 : GLISSE D'ULLER
Groupement : Aucun
Coût : 1 Légende
Le Scion peut accélérer son allure en glissant légèrement sur un sol relativement plat (herbe, pavé, eau liquide) sur lequel il laisse une fine couche de glace. Ses actions de mouvement sont augmentées de +5 mètres. Cette Faveur dure pendant toute une scène, sauf si le Scion veut y mettre fin prématurément. La glace ainsi créée fond dès que le Scion s'en détache, rendant impossible de le traquer par son biais.
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Niveau 2 : GLACIAL RESISTANCE
Cost: 1 Willpower per use
Dice Pool: None

By attuning aligning herself with the unyielding ice of winter, the Scion with this Boon may become likewise immovable. She may do this at any time by touching ice, frost or some frozen substance (this is a 10-tick action); once she has done so and paid the requisite cost, she may add twice her total number of Frost Boons as dice to the next Integrity roll she makes in this scene. This Boon does not stack with itself; it can be used to augment a specific roll only once.

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NIVEAU 3 : TOUCHER D'HRIMTHURSSAR
Groupement : Vigueur / Perception + Survie
Coût : 2 Légende
Un froid mortel insuffle les mains du Scion. Ses attaques à mains nues infligent [Légende/2, arrondi au supérieur] dés supplémentaires de dégâts C, sauf contre les adversaires immunisés au froid. Tout ce qu'il touche risque de geler en quelques secondes (Vigueur + Energie si être vivant opposé au jet d'activation. Si le défenseur fait moins de succès, il perd autant de dés de dextérité que la Légende de l'attaquant pendant un tour.) En dépensant 1 point de Légende supplémentaire, il est possible de geler instantanément une grande quantité de liquide (jusqu'à [Légende] m³). Cette Faveur dure pendant toute la scène, sauf si le Scion veut y mettre fin prématurément.
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NIVEAU 4 : PANOPLIE DU GEL
Groupement : Dextérité / Astuce + Capacité variable
Coût : 1 Légende par acte de création
Le Scion peut créer des objets de glace à partir de l'air froid qu'il invoque. Un jet d'activation n'est nécessaire que pour créer les objets suivants :
- Lance d'Uller (Mêlée) = équivalent d'un macana, kontos, spatha, pilum ou yaomitl
- Arc de Skadi (Adresse au Tir) = daikyu
- Armure d'Ymir (Sports) = armure anti-émeute (ne peut pas se cumuler avec une autre armure)
- Igloo Instantané (Survie) = 1 Légende par personne
- Sculpture de Glace (Artisanat) = entre une échelle et une statue
Le fait de posséder Immunité au Givre ne protège pas contre les dégâts infligés par ces armes, sauf les dégâts de froid supplémentaires si le Scion décide de lancer Toucher d'Hrimthurssar (compatible). La glace ne disparaît que si le Scion le décide ainsi ou bien à la fin de la scène. Dépenser 1 point de Légende en plus permet de prolonger ce laps de temps d'une scène sans refaire de jet.
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Niveau 4 : COOLING TEMPERS
Cost: 2 Legend per use
Dice Pool: Charisma or Manipulation + Empathy

The Scion with this Boon extends his powers of temperance and freezing even to the human heart, cooling the hot passion of violence with a thought. When any person or creature acts in anger or violence, the Scion may spend the requisite cost to lay his coolness of spirit over them, rendering them unable to take any violent action or, indeed, think any violent thought for the rest of the scene (the exception to this is a target in Virtue Extremity, who cannot be calmed down via use of this Boon). The target may attempt to resist, and when doing so may add his or her total number of Fire and/or Chaos boons to the total results of the normal resist roll; if they fail and still wish to commit violent acts while in the Scion’s presence, they may once per minute spend a point of Willpower and roll their Willpower + Integrity in an attempt to overcome the Scion’s activation successes (this roll is cumulative). The Scion may never use this Boon on himself, and must handle his own temper the old-fashioned way.

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NIVEAU 5 : CLÉMENCE DE L'HIVER
Groupement : Aucun
Coût : 1 Légende par cible
Le Scion rend sa cible immunisée au froid : celle-ci ne subira jamais de pénalités ou de blessures liées au froid et au gel. Ses possessions ne sont pas protégées, à l'exception de ses Reliques. De même, la cible ne perdra jamais l'équilibre sur la glace (sauf si une tierce substance intervient, comme de l'huile).
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Niveau 5 : FROZEN FORTRESS
Cost: 3 Legend and 1 Willpower per use
Dice Pool: Wits + Art (appropriate) + Frost

The Scion with this Boon may create an enduring fortress from his favored element, allowing him to safeguard himself or anyone else he wishes within walls of solid ice. For each success he scores on the activation roll, he may either create and shape two cubic yards of his fortress, or add one specific feature (i.e. a parapet, a bridge) to it; the finished product remains for a number of days equal to his total number of Frost Boons, regardless of the climate around it. At the end of that time, it becomes subject to the normal laws of nature, and will remain standing or melt depending upon the climate of the area in which it has been built.

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NIVEAU 6 : GEL SANGUIN
Groupement : Dextérité / Perception + Adresse au Tir
Coût : 1 Légende
Le Scion vise une cible qu'il peut voir pour engourdir ses mouvements. Le jet d'activation se fait à une difficulté égale à la Légende de la cible. Pour chaque réussite, la cible augmente de 1 la difficulté sur ses jets de mouvement (le maximum étant la Légende de l’utilisateur). À chaque tour qui suit, la difficulté se réduit de 1 jusqu’à la disparition de l’effet.
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Niveau 6 : FROSTBORN SPIRIT
Cost: 5 Legend and 1 Willpower per use
Dice Pool: Charisma + Command

When a Scion possesses this boon, her control over the glacial element is so great that she may summon up its very spirit to act on her behalf. Upon paying the requisite cost, the Scion summons a ten-foot-tall frost elemental of enormous strength and endurance which obeys her commands to the best of its ability. For every five successes past the first on her activation roll, the Scion may summon an additional elemental; alternatively, she may add 2 to her already-summoned elementals’ health and soaks, 2 to their damage, and 2 to their accuracy, speed, and DV. The elemental receives ten automatic successes to all physical feats or attacks and has the following abilities if unaugmented:

Accuracy: 10 Damage: 10 Soaks: 20
Health: 20 Speed: 20 DV: 15

The elementals possess the Uller’s Stride and Hrimthurssar’s Touch Boons and need never pay for them. In addition, the elementals may at any time take a 10-tick action to create a glacial flash freeze in a fifteen-yard radius around them, covering the ground in a sheath of impenetrable ice; anyone without Frost Immunity caught within the area is iced over as well and suffers a -3 penalty to all rolls and movement speed as they try to fight off its effects. Targets who are also skilled in the Frost purview have an additional soak versus the elemental’s attacks equal to the number of Frost Boons they possess, and may add the same amount to all damage when attacking the creature. At the end of the scene, the elemental melts into the ground and vanishes.

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NIVEAU 7 : APPEL DU BLIZZARD
Groupement : Vigueur / Perception + Artisanat
Coût : 1 Volonté + 3 Légende
Le Scion invoque un froid intense dans une zone de 25 mètres de rayon par succès obtenu (à une distance maximale de [Légende x50m]). Il est maître de l'environnement pendant toute une scène et peut créer une chute de température, de la glace, des crevasses ou même une avalanche. La température peut chuter de [succès] °C à chaque tour ; quand elle atteint 0°C, elle continue de chuter de [succès] °C chaque minute. Il peut choisir de viser simplement certains endroits ou objets. Il peut aussi invoquer l'équivalent d'un froid glacial dans la zone (cf. Hero p.184). Dans une zone gelée, il peut sculpter des objets à partir de la glace d'un simple geste (comme les objets créés avec Panoplie du Gel). De manière générale, le groupement du jet d'activation se fait en opposition avec un jet de Dextérité + Sports si qqn est visé spécifiquement et agressivement.

NIVEAU 8 : COEUR DE GLACE


Groupement : Manipulation + Empathie
Coût : 4 Légende
Une fois passé maître dans l'art du froid physique, le Scion peut envoyer sa fraîcheur au creux des âmes pour geler et étouffer les passions. Quand le Scion invoque Coeur de Glace sur une cible, son joueur oppose son jet à (Volonté + Légende) de la cible. Si l'utilisateur l'emporte, il peut appliquer ses succès nets pour atténuer les Vertus et la Volonté de sa victime comme suit :

Il peut dépenser ses succès à raison d'un pour un pour diminuer temporairement les Vertus du sujet, freinant ainsi ses passions. La cible ne peut tout simplement plus sentir le feu des émotions. Un succès réduit une seule Vertu d'un point. Pour réduire d'un trait chacune des quatre Vertus, le scion devra dépenser quatre succès.
S'il dépense un nombre de succès égal à la Volonté de la cible, le Scion peut rendre le sujet incapable d'en utiliser un seul point. Le Scion doit alors dépenser spécifiquement ces succès dans ce but. Ce faisant, il atténue le feu intérieur de sa cible, empêchant cette dernière de puiser dans ses ressources insoupçonnées.
Tout usage de Coeur de Glace dure pour un nombre de crans égal à (Légende de l'utilisateur x 5). Les effets de multiples utilisations ne s'additionnent pas, mais une application plus puissante remplacera les plus faibles.


NIVEAU 9 : ÉCLAIR GELÉ


Groupement : Endurance + Survie
Coût : 5 Légende
L'autorité du Scion sur le givre lui permet de geler un objet ou une créature en l'espace d'un instant. S'il peut voir la cible, il peut la geler d'un geste de la main. Son joueur jette les dés contre une difficulté égale au niveau de Légende de la cible. En cas de réussite, la température de la cible tombe aux abords du zéro absolu. Les objets traités de cette manière gèlent et se brisent en général ; les créatures vivantes meurent. L'attaque de gel inflige des dommages contondants égaux à (nombre de succès + Légende du Scion), et ignore l'encaissement. Une créature ou un objet dont la santé tombe a zéro est congelée ; si cette cible subit un impact peu trop vif, même léger, elle volera un éclats.


NIVEAU 10 : MAIN D'YMIR


Groupement : Dextérité + Artisanat
Coût : 15 Légende
La maîtrise du froid du Scion est maintenant presque complète. Il peut infliger un froid glacial sur une superficie en kilomètres égale à son niveau de Légende. Pour le prochain jour, la zone en question souffre d'un froid engourdissant (voir Scion : Héros, p.184) avec jusqu'à trente centimètres de neige ; ajouter une dure brise est optionnel.

Le frisson surnaturel provoqué par cette Faveur a un effet engourdissant sur les créatures vivantes, et même les morts-vivants titubent et ralentissent alors que leur chair se met à geler. Toute personne se trouvant dans la zone d'effet de Main d'Ymir souffre d'une pénalité d'un point de Dextérité et ajoute un Cran à la vitesse de chacune de ses actions, comme sous l'effet de Gel Sanguin (Givre ••••• •) à moins de rester à proximité d'une source de chaleur.


AVATAR DU GIVRE - L'HIVER

Coût : 1 Volonté + 30 Légende
Pour une scène, le personnage devient l'Hiver. Si l'Hiver ressemble à une statue de glace figée, son influence s'étend à travers des tendons d'immobilité totale et de vent glacé, comme d'invisibles membres de zéro absolu. Tout ce que touche l'Hiver s'arrête instantanément, gelé jusqu'au coeur. L'Hiver peut projeter un vent à travers une ville pour la couvrir d'un manteau de neige et de glace, transformant sur-le-champ tout mortel en statue de givre. Les gaz et les liquides se transforment en solide à son approche, et les solides se fendent avec fragilité à son contact. Chaque son semble dépérir et disparaître en son sein, de sorte à tout ce qu'il rencontre ne fasse de bruit qu'un bref instant avant de devenir immobile. L'Hiver peut aussi agir subtilement, s'insinuant dans les cœurs et les âmes pour geler les passions où les figer en de rigides obsessions. L'Hiver peut même geler un Titan sur place pendant un bref instant, permettant aux autres de fuir ou lutter pendant qu'il lutte pour se défaire de la perte de chaleur, de mouvement et de vie.


Dernière édition par Alex le Sam 27 Fév - 23:12, édité 3 fois
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Dark
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MessageSujet: Re: Domaine : Givre (X)   Sam 16 Jan - 19:48

NIVEAU 8 : COEUR DE GLACE


Groupement : Manipulation + Empathie
Coût : 4 Légende
Une fois passé maître dans l'art du froid physique, le Scion peut envoyer sa fraîcheur au creux des âmes pour geler et étouffer les passions. Quand le Scion invoque Coeur de Glace sur une cible, son joueur oppose son jet à (Volonté + Légende) de la cible. Si l'utilisateur l'emporte, il peut appliquer ses succès nets pour atténuer les Vertus et la Volonté de sa victime comme suit :

Il peut dépenser ses succès à raison d'un pour un pour diminuer temporairement les Vertus du sujet, freinant ainsi ses passions. La cible ne peut tout simplement plus sentir le feu des émotions. Un succès réduit une seule Vertu d'un point. Pour réduire d'un trait chacune des quatre Vertus, le scion devra dépenser quatre succès.
S'il dépense un nombre de succès égal à la Volonté de la cible, le Scion peut rendre le sujet incapable d'en utiliser un seul point. Le Scion doit alors dépenser spécifiquement ces succès dans ce but. Ce faisant, il atténue le feu intérieur de sa cible, empêchant cette dernière de puiser dans ses ressources insoupçonnées.
Tout usage de Coeur de Glace dure pour un nombre de crans égal à (Légende de l'utilisateur x 5). Les effets de multiples utilisations ne s'additionnent pas, mais une application plus puissante remplacera les plus faibles.

NIVEAU 9 : ÉCLAIR GELÉ


Groupement : Endurance + Survie
Coût : 5 Légende
L'autorité du Scion sur le givre lui permet de geler un objet ou une créature en l'espace d'un instant. S'il peut voir la cible, il peut la geler d'un geste de la main. Son joueur jette les dés contre une difficulté égale au niveau de Légende de la cible. En cas de réussite, la température de la cible tombe aux abords du zéro absolu. Les objets traités de cette manière gèlent et se brisent en général ; les créatures vivantes meurent. L'attaque de gel inflige des dommages contondants égaux à (nombre de succès + Légende du Scion), et ignore l'encaissement. Une créature ou un objet dont la santé tombe a zéro est congelée ; si cette cible subit un impact peu trop vif, même léger, elle volera un éclats.

NIVEAU 10 : MAIN D'YMIR


Groupement : Dextérité + Artisanat
Coût : 15 Légende
La maîtrise du froid du Scion est maintenant presque complète. Il peut infliger un froid glacial sur une superficie en kilomètres égale à son niveau de Légende. Pour le prochain jour, la zone en question souffre d'un froid engourdissant (voir Scion : Héros, p.184) avec jusqu'à trente centimètres de neige ; ajouter une dure brise est optionnel.

Le frisson surnaturel provoqué par cette Faveur a un effet engourdissant sur les créatures vivantes, et même les morts-vivants titubent et ralentissent alors que leur chair se met à geler. Toute personne se trouvant dans la zone d'effet de Main d'Ymir souffre d'une pénalité d'un point de Dextérité et ajoute un Cran à la vitesse de chacune de ses actions, comme sous l'effet de Gel Sanguin (Givre ••••• •) à moins de rester à proximité d'une source de chaleur.

AVATAR DU GIVRE - L'HIVER



Coût : 1 Volonté + 30 Légende
Pour une scène, le personnage devient l'Hiver. Si l'Hiver ressemble à une statue de glace figée, son influence s'étend à travers des tendons d'immobilité totale et de vent glacé, comme d'invisibles membres de zéro absolu. Tout ce que touche l'Hiver s'arrête instantanément, gelé jusqu'au coeur. L'Hiver peut projeter un vent à travers une ville pour la couvrir d'un manteau de neige et de glace, transformant sur-le-champ tout mortel en statue de givre. Les gaz et les liquides se transforment en solide à son approche, et les solides se fendent avec fragilité à son contact. Chaque son semble dépérir et disparaître en son sein, de sorte à tout ce qu'il rencontre ne fasse de bruit qu'un bref instant avant de devenir immobile. L'Hiver peut aussi agir subtilement, s'insinuant dans les cœurs et les âmes pour geler les passions où les figer en de rigides obsessions. L'Hiver peut même geler un Titan sur place pendant un bref instant, permettant aux autres de fuir ou lutter pendant qu'il lutte pour se défaire de la perte de chaleur, de mouvement et de vie.

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Nico
Bourrin
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MessageSujet: Re: Domaine : Givre (X)   Mer 24 Fév - 4:49

A traduire


FROST IMMUNITY O
Cost: None
Dice Pool: None
The Scion is immune to the effects of cold and frost, at home in the most glacial of climates and conditions.

GLACIAL RESISTANCE OO
Cost: 1 Willpower per use
Dice Pool: None
By attuning aligning herself with the unyielding ice of winter, the Scion with this Boon may become likewise immovable. She may do this at any time by touching ice, frost or some frozen substance (this is a 10-tick action); once she has done so and paid the requisite cost, she may add twice her total number of Frost Boons as dice to the next Integrity roll she makes in this scene. This Boon does not stack with itself; it can be used to augment a specific roll only once.

ULLER'S STRIDE OO
Cost: 1 Legend per scene
Dice Pool: None
By creating a tiny layer of ice beneath his feet, the Scion may slide upon it at heightened speed, adding 5 yards to his movement speeds as long as he remains on a surface flat enough to support this mode of transportation. The Scion may not leave the ground with this effect except up to his normal jumping distance, but may use the slick trail of ice to give him additional momentum when jumping, adding 5 yards to his usual distance. The ice thus created melts instantly once the Scion leaves it, meaning that others may not follow behind him in the same manner, and ceases to be generated at the end of the scene.

HRIMMTHURSSAR'S TOUCH OOO
Cost: 1 Legend and 1 Willpower per scene
Dice Pool: None
The Scion may channel cold into her very body, becoming hazardous to touch for others who might be susceptible to hypothermia or frostbite. Unprotected creatures and people suffer from penetrating, hypothermic cold when he touches them, and most plants die almost instantly, withered away by winter’s child. Any unarmed or melee attack she makes inflicts an additional number of damage dice equal to her total number of Frost Boons. Alternatively, the Scion may may freeze any small amount of water in seconds simply by touching it, and instantly freeze a large quantity of water (equal to her total number of Frost Boons in cubic yards) simply by touching it, for the price of an additional point of Legend. This Boon lasts the remainder of the scene, at which point she reverts to normal and becomes safe to touch again.

SUMMON BARBEGAZI OOO
Cost: 1 Willpower per use
Dice Pool: Charisma + Command
By calling forth in a commanding manner, the Scion may summon snow gnomes to do her bidding. Upon being summoned, the barbegazi must be paid with their preferred price, a mug of hot cocoa (alternatively, they will accept a magical item – a trinket, relic, or trophy – or a lump-sum payment of 3 Legend per barbegazi; however, these alternatives become very expensive very quickly); if they are not paid, they will refuse to obey the Scion’s commands and may even intentionally cause mischief for her before vanishing again. The summoned barbegazi possess the Frost Immunity and Uller’s Stride Boons, and can work tirelessly at simple tasks (digging, cleaning, farming, etc.), though more complicated orders may pose difficulties. For every three successes she garners on her activation roll, the Scion may choose to either summon an additional barbegazi or to add one day to the time that they will remain to serve her. If no extra days are purchased with successes, the barbegazi depart in 24 hours.

COOLING TEMPERS OOOO
Cost: 2 Legend per use
Dice Pool: Charisma or Manipulation + Empathy
The Scion with this Boon extends his powers of temperance and freezing even to the human heart, cooling the hot passion of violence with a thought. When any person or creature acts in anger or violence, the Scion may spend the requisite cost to lay his coolness of spirit over them, rendering them unable to take any violent action or, indeed, think any violent thought for the rest of the scene (the exception to this is a target in Virtue Extremity, who cannot be calmed down via use of this Boon). The target may attempt to resist, and when doing so may add his or her total number of Fire and/or Chaos boons to the total results of the normal resist roll; if they fail and still wish to commit violent acts while in the Scion’s presence, they may once per minute spend a point of Willpower and roll their Willpower + Integrity in an attempt to overcome the Scion’s activation successes (this roll is cumulative). The Scion may never use this Boon on himself, and must handle his own temper the old-fashioned way.

FROZEN PANOPLY OOOO
Cost: 1 Legend per creation
Dice Pool: None
The Scion may create ice sculptures and items out of thin air; he may use them as if they were normal, durable items, though they melt in a number of days equal to the Scion’s total number of Frost Boons and are too cold for those without the Frost Immunity Boon to touch without protection, dealing them one unsoakable lethal damage every five ticks that they remain in contact. The Scion may create gear equivalent to any of the armors or weapons found in Scion: Hero, but may not create anything with moving parts. The items thus created cannot be melted by conventional means, or by any heat source less mighty than lava or some Fire Boons.

FROZEN FORTRESS OOOOO
Cost: 3 Legend and 1 Willpower per use
Dice Pool: Wits + Art (appropriate) + Frost
The Scion with this Boon may create an enduring fortress from his favored element, allowing him to safeguard himself or anyone else he wishes within walls of solid ice. For each success he scores on the activation roll, he may either create and shape two cubic yards of his fortress, or add one specific feature (i.e. a parapet, a bridge) to it; the finished product remains for a number of days equal to his total number of Frost Boons, regardless of the climate around it. At the end of that time, it becomes subject to the normal laws of nature, and will remain standing or melt depending upon the climate of the area in which it has been built.

WINTER'S MERCY OOOOO
Cost: 1 Legend per person
Dice Pool: None
The Scion may grant another person or creature the effects of the Frost Immunity Boon for a period of 24 hours, after which they return to their normal state.

CHILL THE BLOOD OOOOO O
Cost: 2 Legend per use
Dice Pool: Perception + Marksmanship
Difficulty: Target’s Stamina + Fortitude roll
The Scion with this Boon may freeze the very blood in his enemies’ veins, infusing them with pure, bitter cold. If she is successful, the target’s Dexterity is effectively lowered by 1 for the remainder of the scene, and the speed of all their actions is increased by 1; she may use this Boon on the same target more than once to continue lowering their Dexterity, but she cannot raise the speed of their actions further. If any target’s Dexterity is reduced to zero in this way, they are frozen and paralyzed for the remainder of the scene.

FROSTBORN SPIRIT OOOOO O
Cost: 5 Legend and 1 Willpower per use
Dice Pool: Charisma + Command
When a Scion possesses this boon, her control over the glacial element is so great that she may summon up its very spirit to act on her behalf. Upon paying the requisite cost, the Scion summons a ten-foot-tall frost elemental of enormous strength and endurance which obeys her commands to the best of its ability. For every five successes past the first on her activation roll, the Scion may summon an additional elemental; alternatively, she may add 2 to her already-summoned elementals’ health and soaks, 2 to their damage, and 2 to their accuracy, speed, and DV. The elemental receives ten automatic successes to all physical feats or attacks and has the following abilities if unaugmented:

Accuracy: 10 Damage: 10 Soaks: 20
Health: 20 Speed: 20 DV: 15

The elementals possess the Uller’s Stride and Hrimthurssar’s Touch Boons and need never pay for them. In addition, the elementals may at any time take a 10-tick action to create a glacial flash freeze in a fifteen-yard radius around them, covering the ground in a sheath of impenetrable ice; anyone without Frost Immunity caught within the area is iced over as well and suffers a -3 penalty to all rolls and movement speed as they try to fight off its effects. Targets who are also skilled in the Frost purview have an additional soak versus the elemental’s attacks equal to the number of Frost Boons they possess, and may add the same amount to all damage when attacking the creature. At the end of the scene, the elemental melts into the ground and vanishes.

BLIZZARD CALL OOOOO OO
Cost: 3 Legend and 1 Willpower per scene
Dice Pool: Manipulation + Survival
By calling on the ever-present powers of winter, the Scion may plunge an area equal to fifty times her total number of Frost Boons in square yards into sinking, freezing cold; the temperature immediately drops by a number of degrees Celsius equal to her successes every minute until it reaches zero, after which it drops the same amount every minute. Once the temperature has reached the freezing mark, the Scion may cause snow, sleet, or hail to fall, keep the temperature at a certain level of her choosing, cause snow avalanches or cracking crevasses in the earth, and inflict numbing cold on any targets of her wrath. If the Scion chooses to use this power in an area that already contains snow and ice, she may shape it with a thought to create objects or sculptures or even attack enemies with spikes of razor-sharp ice, inflicting damage equal to twice her total number of Frost Boons. If two Scions attempt to take control of the same area of cold and ice, they must roll against one another every minute, with the winner receiving the ability to direct things until the next roll. At the end of the scene the temperature begins to rise back to its normal level, though it takes an amount of time to do so equal to the amount of time it took it to sink to the Scion’s preferred level. Alternatively, the Scion may use this Boon to raise the temperature of an already freezing area, changing the biting cold to that of a pleasant (if slightly chilly) autumn day.

FROZEN HEART OOOOO OOO
Cost: 4 Legend per use
Dice Pool: Manipulation + Empathy
The Scion with this Boon has powers of frigidity so great that he may dull the courage of even the boldest of warriors. By overcoming a target’s resistance, he buries their drives and morale, lowering their willpower and virtue ratings; he may lower any opponent’s virtue score by one for each threshold success he nets, or render them completely unable to spend Willpower by scoring threshold successes equal to twice the target’s total Willpower rating. The target remains thus quelled for a number of ticks equal to the Scion’s total number of Frost Boons multiplied by 5, after which his or her virtues and willpower will reassert themselves with a vengeance; if the Scion’s target has any virtue reduced to zero AND is rendered unable to spend Willpower, they must roll that virtue when this Boon ceases to take effect and immediately enter Virtue Extremity if they score any successes.

FROZEN SOUL OOOOO OOO
Cost: 5 Legend and 1 Willpower per use
Dice Pool: Stamina + Integrity
By internalizing his affinity with the most immovable element, the Scion with this Boon may freeze his own passions and emotions, even his own mind, rendering him extraordinarily difficult to influence or manipulate. Once he has paid the requisite amount of Legend and Willpower, the Scion insulates his heart and mind behind a sheet of ephemeral ice; he may add his successes on the activation roll as dice to any resistance roll against a mind- or emotion-altering power being used on him, a benefit that remains for the next 24 hours. However, dampening his own emotions does deny him the use of them for his own purposes; the Scion may not channel any Virtues during this time and automatically fails all Virtue rolls he undertakes. Once this Boon’s effects have worn off, the Scion must immediately roll a random one of his Virtues, adding his total number of Frost Boons as extra dice; if he scores more successes than he possesses total points of Willpower, he immediately enters Virtue Extremity, which lasts for twice as long as it would normally.

FLASH FREEZE OOOOO OOOO
Cost: 5 Legend per use
Dice Pool: Stamina + Survival
Difficulty: Target's Stamina dots + Fortitude dots (no Epic Stamina)
Unconstrained by the usual laws of nature, the Scion may cause an intense, sudden burst of cold to radiate outward from herself, freezing an unlucky target solid. The Scion inflicts a number of levels of unsoakable bashing damage equal to her total number of Frost Boons + her threshold successes, giving her the power to instantly drop or even kill opponents. If a target wishes to attempt to resist this Boon, they must spend 5 Legend and 1 Willpower to attempt to roll their Stamina + Survival and overcome the Scion’s successes; those who are unable to resist the Scion’s will and are frozen to their bones may be shattered like ice sculptures by the merest well-placed blow.

FROST BEAST OOOOO OOOO
Cost: 15 Legend and 2 Willpower per use
Dice Pool: Charisma + Command
The Scion with this power may command the most implacable of winter’s creatures, a great monster of snow and ice. A thick sheath of ice radiates outward from the Scion, freezing the ground, out of which a massive frozen beast bursts to fulfill the Scion’s commands to the best of its abilities, giving him a gigantic force of nature poised at his command. The beast receives 20 automatic successes to all physical feats or attacks and has the following abilities:

Accuracy: 22 Damage: 22 Soaks: 42
Health: 130 Speed: 42 DV: 17

The beast naturally possesses the Blizzard Call, Uller’s Stride and Hrimthurssar’s Touch Boons and need never pay for them; it also possesses the Chill the Blood Boon, which it may also use for free once every 10 ticks. In addition, the beast may at any time take a 10-tick action to create a glacial flash freeze in a fifteen-yard radius around it, covering the ground in a sheath of impenetrable ice; anyone without Frost Immunity caught within the area is iced over as well and suffers a -3 penalty to all rolls and movement speed as they try to fight off its effects. Targets who are also skilled in the Frost purview have an additional soak versus the beast’s attacks equal to the number of Frost Boons they possess, and may add the same amount to all damage when attacking the creature (this bonus may be circumvented if the Scion who summons the Firedrake does so with the Subzero Boon). At the end of the scene, the beast returns from whence it came, leaving the Scion on his own once again.

YMIR'S HAND OOOOO OOOOO
Cost: 15 Legend per use
Dice Pool: Manipulation + Survival
Through sheer force of will, the Scion settles glacial cold over an area with a radius equal to his total number of Frost Boons in miles, plus one additional mile for each success he scores on his activation roll. Every being caught within the affected zone is afflicted as if they had been the target of the Chill the Blood Boon unless they remain near a source of warmth. The effects of the Boon remain for a number of days equal to the Scion’s successes plus 1, during which time the Scion is lord of the frozen waste he has created; his Frost Boons no longer require him to spend any points of Willpower, and he need only pay half their normal Legend cost to activate them. Potential rivals attempting to use the Frost purview within this area must overcome his activation successes or discover, to their dismay, that he suddenly controls their Boon’s effect.

THE COLD
Cost: 30 Legend and 1 Willpower per scene
Dice Pool: None
The Scion becomes the embodiment of cold, freezing and cracking all in his path.
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Dark
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MessageSujet: Re: Domaine : Givre (X)   Jeu 3 Mar - 19:00

NIVEAU 2 : RÉSISTANCE À LA GLACE

Coût : 1 Volonté
Groupement : Aucun
En se mettant en harmonie avec la glace inflexible de l'hiver, le Scion peut devenir immobile à l'identique. Il peut le faire à n'importe quel moment en touchant de la glace, du givre ou toute substance gelée (ceci est une action 10-crans). Une fois cela fait, il peut ajouter le double de son total de Faveurs de Givre en tant que dés à tout jet d'Intégrité réalisé durant le reste de la scène. Cette Faveur ne s'additionne pas avec elle-même ; elle ne peut être utilisée pour augmenter un jet spécifique qu'une seule fois.

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MessageSujet: Re: Domaine : Givre (X)   Jeu 3 Mar - 19:18

NIVEAU 3 : TOUCHER D'HRIMTHURSSAR (révisé)

Coût : 1 Légende + 1 Volonté
Groupement : Aucun

Le Scion peut canaliser le froid dans son propre corps, devenant périlleux à toucher pour qui serait sensible aux engelures et à l'hypothermie. Pour peu qu'ils soient non-protégés, individus comme créatures subissent à son contact un froid pénétrant. La plupart des plantes meurent instantanément, tuée nettes par l'enfant de l'hiver. Toute attaque de mêlée ou à mains nues qu'il utilise inflige des dés supplémentaires de dégâts équivalents à son nombre total de Faveurs du Givre. Le simple fait de toucher une petite quantité d'eau la gèle instantanément, mais il peut aussi en geler de plus larges (jusqu'à (Faveurs du Givre) mètres cubes) pour le prix d'un point de Légende supplémentaire. Cette Faveur dure pour le reste de la scène, après quoi l'on peut à nouveau le toucher sans craindre de se transformer en bloc de glace.

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